NoutatiSport

Acest tip de exercitiu poate ajuta la ameliorarea depresiei

Cercetatorii au constatat ca antrenamentul de antrenament de rezistenta (RET), cum ar fi halterele si antrenamentul de forta, este asociat cu o reducere semnificativa a simptomelor depresive. De asemenea, are, desigur, beneficii fizice, cum ar fi cresterea oaselor si prevenirea afectiunilor cronice.

Formarea de rezistenta este un remediu pentru depresie si se pare ca functioneaza la fel de bine ca tratamentele primare pentru depresie – antidepresive si terapii comportamentale. Prin cresterea fluxului de sange catre creier, exercitiile fizice pot schimba structura si functia creierului, pot crea noi celule ale creierului si pot declansa eliberarea de substante chimice care imbunatatesc starea de spirit, cum ar fi endorfinele.
Antrenamentul de forta a fost asociat cu ameliorarea simptomelor depresive, cum ar fi starea de spirit scazuta, pierderea interesului pentru activitati si sentimentele de lipsa de valoare, indiferent de varsta, sexul, starea de sanatate, putere. Interesant este ca, imbunatatiri mai mari s-au gasit in randul adultilor cu simptome depresive indicativ de depresie usoara pana la moderata, comparativ cu adultii fara astfel de scoruri, sugerand ca RET poate fi deosebit de eficient pentru cei cu simptome depresive mai mari.

In timp ce revizuirea actuala a examinat in mod special formarea de rezistenta, multe dovezi sugereaza ca si alte forme de activitate fizica, cum ar fi exercitiile aerobice, cardio si yoga, pot imbunatati si simptomele depresive.

Desigur, factorii care dicteaza sanatatea mintala sunt complicati. Este posibil ca greutatile de ridicare sa nu fie suficiente pentru a distruge in intregime simptomele depresive si poate fi dificil sa gasiti energia sau motivatia de a incepe un nou regim de exercitii daca deja va luptati cu depresia. Cu toate acestea, cercetatorii spun ca noua recenzie adauga greutate argumentului potrivit caruia formarea de rezistenta poate fi un instrument puternic pentru imbunatatirea sanatatii mintale.